lördag, augusti 22, 2009

Dagens Rippe-bild

Hoppas allt är bra med er alla. Själv ligger jag och tittar på medan matte steker köttbullar (och hoppas såklart på att få en smakbit sen).



Idag har matte anmält mig till en utställning. Får se om det finns några platser kvar, men det håller vi tummarna för. Det var evigheter sen sist jag var med på nåt sånt.

Just när det är dags för utställningar önskar hon nästan att det är små, korthåriga katter hon ska ställa ut för tunga Maine cooner med tillhörande bad och pälsvård kan ju vara en utmaning ibland! Att hålla en Maine coon-hane framme vid domaren kan kännas i armarna efter en stund (och då är jag ändå ingen riktig tungviktare utan väger dryga 7 kg). Jaja, matte är kleeeen....!

3 kommentarer:

  1. Hej Rippe, det var roligt att äntligen få se en bild av dig, du ställer inte upp så ofta (eller ställer ut)

    Vet du - när mina barnbarn var små kunde de inte säga Kathleen - så de döpte mig till Klen. Magou väger 8,5 kg så ibland känns namnet passande.

    SvaraRadera
  2. Hej Rippe och matte :)
    längesen jag var här och kikade men ikväll ringde en av mina kattungeköpare och berättade att hon tingat ett av era fina barnbarn hos streetcats. *glad*
    Spännande att se vad det blir av detta :)

    Du är lika vacker som alltid.... tycker at 7kg är alldeles lagom för en Rippe.

    -hälsningar Dreamboxarna i PArtille

    SvaraRadera
  3. 7 kg låter ju helt ok tycker jag. Min matte klagade när hon skulle hålla mig hos domaren men jag väger strax över 9 så det kanske är lite mycket. Mamsen fick träna extra, det tyckte jag var kul!! Hälsningar från Mille (och mamsen mooch)

    SvaraRadera